Informacje dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych nieobjętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi
System gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gmin członkowskich należących do Celowego Związku Gmin ,,Eko-Logiczni” nie obejmuje nieruchomości niezamieszkałych, takich jak:
- budynki użyteczności publicznej,
- szkoły, przedszkola i żłobki,
- zakłady handlowe i usługowe
Właściciele powyższych nieruchomości są zobowiązani do zawarcia we własnym zakresie umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z podmiotem wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej. Wykaz podmiotów wpisanych do RDR znajduje się w zakładce Rejestr Działalności Regulowanej.
Ważne!
Umowa na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości niezamieszkałych zapewniać musi odbiór wszystkich pięciu frakcji odpadów komunalnych, tj. tworzyw sztucznych i metali, papieru, szkła, bioodpadów i niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych.
Określone przez firmy stawki opłaty za odbiór i zagospodarowanie odpadów nie mogą być wyższe od górnych stawek ustalonych uchwałą Zgromadzenia Związku.